رییس کمیته بین‌المللی المپیک امنیت المپیک زمستانی ۲۰۱۴ را تضمین کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، تنها ساعاتی پس از انفجارهای انتخاری مرگبار در روسیه، توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک ابراز اطمینان کرده که روس‌ها به خوبی امنیت المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در بندر سوچی را تامین خواهند.
 
در روزهای گذشته انفجار دو بمب توسط عوامل انتحاری و پیش از آن انفجار یک اتوبوس در ماه اکتبر نگرانی‌های امنیتی را در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی را افزایش داده است. با این حال روسیه تمام تلاش خود را به کار بسته تا این بازی‌ها در زمان مقرر و با بهترین شرایط امنیتی برگزار شود.
 
نکته جالب آن که، مقام‌های دولت آمریکی با وجود اختلافات بسیار با روسیه از اعلام آمادگی برای تامین امنیت المپیک زمستانی ۲۰۱۴ خبر داده‌اند. به احتمال بسیار آمریکا در زمینه‌های اطلاعاتی، دولت روسیه را در این مقطع زمانی حساس یاری خواهد کرد.
 
البته مقام‌های امنیتی آمریکا به قابل پیش بینی بودن این انفجار‌ها اشاره کرده‌اند و گفته‌اند که از رخ دادن این اقدامات شگفت زده نشده‌اند.
 
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه هم در نخستین سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۱۴ به این انفجارها اشاره و بر مبارزه با تروریست‌ها تاکید کرده است.
 
با آنکه تاکنون هیچ گروهی مسولیت انفجارهای ولگاگراد روسیه را بر عهده نگرفته ولی پیش از این یک فرمانده ارشد چریکی در قفقاز شمالی که مسئولیت مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌های انتحاری را در مسکو برعهده داشت، تهدید کرده بود که بازی‌های المپیک سوچی را مورد هدف قرار می‌دهد.
 
بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی با ۵۰ میلیارد دلار هزینه، گران‌ترین المپیک زمستانی تاریخ است که از ۷ تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۴ (۱۸ بهمن تا ۴ اسفند) برگزار خواهد شد.
/2759/